Asociatia Renault Club Romania

Ajuta Asociatia Renault Club Romania donand 2% din impozitul pe venit conform legii 571/2003.
CIF: 27972078
IBAN: RO55 INGB 0000 9999 0233 9076

vineri, 27 august 2010

Cum sa-ti montezi incalzire in scaune

Una din imbunatatirile ce se pot aduce clio-ului relativ usor este incalzirea in scaunele fata. Am avut ocazia din plin sa le testez eficienta in iarna asta si sunt extrem de multumit. Una din cele mai bune investitii.

Sa vedem ce-i de facut...
Scaunele fata - cu un torx de 20 se desfac suruburile din spate ale ornamentelor de plastic, apoi cu o tubulara de 13 subtire cele 5 piulite ce fixeaza scaunul.
Pentru a desface cea de a cincea piulita de langa prinderea centurii, trebuie desfacut cu torx de 40 surubul ce fixeaza mecanismul centurii.
Nu uitati de cele 2 mufe de sub scaun, deconectati-le.


La clio husele sunt lipite de buretele scaunului, ele trebuind sa fie jupuite cu grija si la retapitare lipite din nou.
Husa de pe sezut are in partea inferioara un sur ce este intins de o piesa de plastic cu melc dintat, trebuie desfacut. Apoi cele 2 agrafe metalice (sagetile verzi)...la remontaj am folosit coliere de plastic.
La spatar trebuie desfacute tot 2 agrafe metalice, amplasate pe lateral, in interior, fix la baza spatarului. Apoi se poate jupui husa fara probleme pana la jumatatea spatarului, cat sa intre bine elementul de incalzire.


Pentru lipit husele am folosit un spray cu prenadez tesa din practiker. Se lasa max. 2 min. pentru a se evapora solventul.

Restul de operatiuni se fac in sens invers demontarii.
Termocontactul de pe elementul de incalzire al sezutului plasati-l in zona de unde buretele sezutul se termina, la imbinarea cu spatarul, sa nu existe presiune pe el.
Pentru butoane originale exista posibilitatea achizitionarii carenajelor cu loc pentru buton...codul colectiei e 7701207193


Elementele de incalzire sunt fabricate pentru logan, in echipare de origine pentru tarile nordice si Rusia, cod 6001548328 insa cablajul original ce le insoteste trebuie modificat, sa se poata realiza un cablaj electric cat mai apropiat de cel folosit pe modelele renault.

Adaug schema de origine a conectarii huselor la cablajul masinii. Practic se trece plusul pus in paralel de la ambele scaune printr-o siguranta de 20A (este slot liber in cutia cu sigurante daca doriti plasarea sigurantei ca-n fabrica) la plus contact (orice fir de culoare galbena).
Pe schema, 1016 e cutia cu sigurante, R277 si R278 sunt mufele de conexiune in varianta de origine de sub scaune (la kit-ul de logan e acea mufa verde), iar 385 si 386 sunt husele, cu mentiunea ca piesa din mijloc reprezinta butonul.

vineri, 20 august 2010

Cum citim placuta ovala a renault-ului

Asa zisa placuta ovala exista amplasata in partea de jos a stalpului usii fata dreapta.

Abtibildul are 2 zone cu informatii, dupa cum se observa si in poza de mai sus.

In partea din stanga avem urmatoarele informatii:

1 - VIN-ul masinii sau seria de caroserie (Vehicle Identification Number).
2 - greutatea maxima permisa a masinii in ordine de mers.
3 - greutatea maxima permisa a masinii cu remorca.
4 - greutatea maxima permisa pe axa fata.
5 - greutatea maxima permisa pe axa spate.

In partea dreapta exista alte informatii importante mai ales in cazul in care avem nevoie sa identificam anumite repere ca piese de schimb si/sau accesorii.

A - tipul vehicului (vehicle type).
B - nivel de echipare (equipment level).
C - codul de culoare (color code).
D - cod tehnic special (special technical features code).
E - cod aditional la nivelul de echipare (additional to equipment level).
F - model tapiserie (seat trim).
H - numar de fabricatie a vehicului (vehicle fabrication number).
I - cod aditional de serie limitata (additional to limited edition).
J - ambianta interioara (interior trim).
G si K - combinatiile respective de litere introduse in formularul placutei ovale din programul dialogys ofera informatii despre echipamentele prezente pe masina: ABS, directie asistata, tipul aerului conditionat, tipul climatului pentru care a fost fabricata: clima calda, temperat-continentala sau zona nordica (hot climate, temperate climate sau extreme climate).
ACGK NRTW:
Tipul suspensiei (A=normala; B=ranforsata-sasiu cup)
Tipul de clima (C=climat temperat; D=climat nordic)
Tipul de climatizare (H=clima automata; G=normala; F=fara a/c)
Fara filtru de particule (K)
Tip de directie (N=asistata normal)
Tip amortizoare (R=amortizoare nereglabile)
Fara corector de asieta (T)
Tipul de franare (W=cu ABS; V=fara ABS)

Nivelul echiparii are urmatoarele versiuni:
E1 - pachet de baza
E2 - confort
E3 - sport
E4 - luxe
E5 - initiale
ES - sport rs

Si VIN-ul respecta o anumita codificare ce ofera anumite informatii despre autoturism si provenienta. ex. VF1BB130F2XXXXXXX
VF1 - (V=Europa; F=Franta; 1=Renault)
B - tip de caroserie (B=hatch; C=coupe; L=berlina; K=estate; S=societe)
B - model (B=clio; M=megane; G=laguna)
13 - cod motorizare (07=k9k65; 08=k9k80)
0F - cod vehicul
2 - anul de fabricatie (ex. 2002)
XXXXXXX - numar de fabricatie alocat

Bun, insa unde s-a fabricat masina noastra?
Revenim la indicatia H - numarul de fabricatie, care e de forma litera si sase cifre:
ex. FXXXXXX
Litera ne da tara de fabricatie a masinii (vezi tabel)

marți, 10 august 2010

Clio 2 cu jante Renault de "imprumut"

Lista e lunga, imaginatia proprietarilor si multitudinea tipurilor de jante ofera suficiente exemple.

Clio 1 Williams - Speedline, Turbine 16s - 6x15"



Maxiclio - Speedline - 7x16"


Clio 3 - Canasta - Solonia - Lyria - toate 6,5x16"




Megane 1 - Paimpol - 5,5x14", Saros - Alcyone - Ostra - 6x15"





Megane 2 - Reinastella - Nervastella - Louxor - 6,5x16", Nervasport - 7x17"





Modus - Kimono - 6x15"


Laguna 1 - ATS sport - 7x15", Aries - 6,5x16"



Twingo RS cup - 7x17"

duminică, 8 august 2010

Cum se desface bordul la clio bicorp sau symbol faza 4

Avem nevoie de o surubelnita cu Torx 20 si o surubelnita plata.
Se scot bandourile logitudinale ale bordului (cel pe care scrie airbag si cel din stanga volanului). Ies foarte usor. Se trag cu mana, sau cu o surubelnita, dar cu grija mare sa nu zgariati ceva. Sub ele sunt in 4 suruburi.


Se scoate capacul de deasupra blocului de lumini si cel de stergatoare. Si acesta iese foarte usor prin simpla tragere in sus. Cel mai simplu e sa il apucati de gaurile de la blocul de lumini si cel de stergatoare. Dupa ce ati scos acel capac, se mai vad inca 2 suruburi.(poza 4)


La symbol acest capac e prins impreuna cu cel inferior cu 2 suruburi.(poza 5)

Mai sunt 3 suruburi in gurile de aerisire ale parbirzului. Cate unul in capete si unul pe mijloc. Acestea 3 au alt pas, deci atentie - nu le confundati cu celelalte.

In laterale sunt 2 suruburi de plastic care se desfac tu T30 parca sau cu mana. Se desfac un pic si apoi se trag cu tot cu plasticul negru.

Trebuie indepartat chederul in zona ce se poate observa in poza 8.

Prin fanta ce va ramane intre plastic si tabla, dupa indepartarea chederului, se vad niste cleme care se desfac cu ajutorul unei surubelnite, prin impingere. Dupa ce au fost desprinse toate clemele, plasticele trebuie scoase si din bord prin tragere in sus.

In acest moment bordul este desfacut. Se scoate DOAR prin tragere in fata. Il apucati de exemplu de fantele de aerisire a parbrizului si trageti spre voi. Ca sa iasa mai usor trebuie sa apasati un pic deasupra airbagului. Nu trageti in sus de bord. Numai in fata iese.

Dupa ce l-ati tras vreo 3 cm este complet desprins (e vorba de cele trei margini metalice din componenta cadrului airbag-ului) si puteti sa il scoateti, cel mai bine pe usa pasagerului.(vezi poza 10)
Pentru a pune bordul la loc urmati instructiunile in sens invers. Se aseaza bordul putin in fata si dupa ce il aliniati, impingeti usor din fiecare parte. Trebuie sa apasati un pic in zona airbag-ului pentru a intra cele 3 cleme in urechile metalice.

marți, 3 august 2010

Cum sa-ti montezi ceasuri de bord cu CB

Pentru inceput se demonteaza partea superioara a bordului, aspect explicat in acest material: http://theclioteam.blogspot.com/2010/08/cun-se-desface-bordul-la-clio-bicorp.html
Pentru compatibilitate maxima trebuie procurat bordul pe specificatiile celui care se inlocuieste. Astfel am cautat si am gasit piesa (vezi poza 1) in Franta www.forum-clio.com pe care am platit 70 euro + s-au adaugat 15 euro taxe de transport.

Se observa ca e un bord pentru motoarele pe benzina (cu turometrul pana in 7.000 si cu indicatiile pentru benzina si temperatura pe ace si nu digitale - ceasuri folosite pe clio-uri incepand cu 2004)
Pe spate celui cu CB se observa notatiile ADAC si HdG (haute de gamme) (2), iar pe cel original STD si BdG (base de gamme)(3).


Inca o precizare...faptul ca bordul folosit a avut una din urechile de fixare rupte am folosit carcasa bordului original (4)...pacat, era ok combinatia cu gri.

Bun...ca sa pastrez solutia originala imi trebuia si maneta stergatoarelor cu butonul de accesare. S-a dovedit destul de dificil de procurat...de ce?...pentru ca imi trebuia o maneta tot de bicorp cu comanda stergatorului lunetei + inel variator al temporizarii. In final am gasit la dezmembrari, la Automond Focsani (5).

Pentru montajul manetei, mai corect spus pentru a avea acces la suruburile de fixare, trebuie desfacuta cochila de sub volan.
Primul pas e desprinderea telecomenzii si apoi a mufei acesteia (6).

Maneta e fixata in 2 suruburi, iar in partea din spate e fixata mufa(7).

Imagini de la testul ceasurilor....singura modificare observata a fost martorul pentru centura plasat la noul bord in partea din dreapta, acesta fiind amplasat in partea stanga in cazul bordului standard.