Asociatia Renault Club Romania

Ajuta Asociatia Renault Club Romania donand 2% din impozitul pe venit conform legii 571/2003.
CIF: 27972078
IBAN: RO55 INGB 0000 9999 0233 9076

marți, 3 august 2010

Cum sa-ti montezi ceasuri de bord cu CB

Pentru inceput se demonteaza partea superioara a bordului, aspect explicat in acest material: http://theclioteam.blogspot.com/2010/08/cun-se-desface-bordul-la-clio-bicorp.html
Pentru compatibilitate maxima trebuie procurat bordul pe specificatiile celui care se inlocuieste. Astfel am cautat si am gasit piesa (vezi poza 1) in Franta www.forum-clio.com pe care am platit 70 euro + s-au adaugat 15 euro taxe de transport.

Se observa ca e un bord pentru motoarele pe benzina (cu turometrul pana in 7.000 si cu indicatiile pentru benzina si temperatura pe ace si nu digitale - ceasuri folosite pe clio-uri incepand cu 2004)
Pe spate celui cu CB se observa notatiile ADAC si HdG (haute de gamme) (2), iar pe cel original STD si BdG (base de gamme)(3).


Inca o precizare...faptul ca bordul folosit a avut una din urechile de fixare rupte am folosit carcasa bordului original (4)...pacat, era ok combinatia cu gri.

Bun...ca sa pastrez solutia originala imi trebuia si maneta stergatoarelor cu butonul de accesare. S-a dovedit destul de dificil de procurat...de ce?...pentru ca imi trebuia o maneta tot de bicorp cu comanda stergatorului lunetei + inel variator al temporizarii. In final am gasit la dezmembrari, la Automond Focsani (5).

Pentru montajul manetei, mai corect spus pentru a avea acces la suruburile de fixare, trebuie desfacuta cochila de sub volan.
Primul pas e desprinderea telecomenzii si apoi a mufei acesteia (6).

Maneta e fixata in 2 suruburi, iar in partea din spate e fixata mufa(7).

Imagini de la testul ceasurilor....singura modificare observata a fost martorul pentru centura plasat la noul bord in partea din dreapta, acesta fiind amplasat in partea stanga in cazul bordului standard.

10 comentarii:

  1. Buna Hellcat,
    Am un clio2 2002 benz 1.4 16v cu bord cu ceasuri (analog) fara CB si as vrea sa-i pun CB. A trebuit sa activezi ceva din diagnoza sa citeasca benzina? Mai trebuie vreun senzor? Kilometrajul s-a pastrat? La mine martorul de centura e in dreapta si pe asta std. Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu trebuie activat nimic, nu mai trebuie niciun fel de senzor. Kilometrajul nu se pastreaza, fiecare bord cu kilometrii sai.
    Cativa martori difera ca si amplasament insa raman functionabili si cu noul bord.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu am cb si am martorul de centura in dreapta (clio bicorp 2004) cum pot afla mai exact fara sa demontez ceasurile daca are sau nu cb, sau se poate activa ceva ... din vreo setare ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Functia de CB o au ceasurile. Prin inlocuirea lor obtii afisarea datelor CB. Iti trebuie deasemenea si maneta stergatoare cu buton CB pentru modificare.

      Ștergere
  4. salutare. pe ceasurile de kangoo 2006 cu afisaj digital(am inteles ca sunt cele de pe clio bicorp) dar fara buton CB pe maneta de stergator cum pot afla daca are deja trasa instalatia sau e necesara inlocuirea ceasurilor + efectuarea cablajului din ECU catre ceasuri si maneta stergator?Mentionez ca daca intru in mod test imi apar diverse afisari( CAL A, ----,ETC)Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti afla doar incercand cu ceasuri ce au si CB. Fiind vorba de modelul kangoo sunt aproape sigur ca nu mai trebuie tras niciun fir, cum e spre ex. in cazul symbolului, unde trebuie tras un fir din ecu.

      Ștergere
  5. Se poate monta si ceasul de bord de la megane ?nu ma intereseaza sa functioneze afisajul acela cu usa sau macar cum imi pot da seama daca are CB sau nu?Thanks!!! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai complicata discutia pt ca si megane-ul 1 in functie de nivelul de echipare si ani de fabricatie a fost echipat cu mai multe modele de ceasuri cu sau fara cb. Oricum ca sa identifici simplu si sigur ceasurile, cele ce au CB au inscriptionat pe eticheta de pe spate ADAC.

      Ștergere
  6. Salut, am vreo sansa sa gasesc o maneta de stergatoare cu variator si buton CB dar fara comanda pt stergatorul spate?
    De preferat cea gri inchis (vreau sa o montez pe Solenza)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am si eu o problema am un un renault megane 1 break motor 1.6e nu aveam cb am luat ceasuri si maneta de la un megane 1 1.6 16v cu ADAC am tras fir de la mufa din calculator pinul 11 pana la pinul 7 mufa rosie care intra in ceasuri pe urma am tras fir de la pinul 6 mufa rosie de la ceasuri pana la pinul 7 mufa de la maneta imi arata primele 2 chestii ok la cb adica distanta parcursa si pe urma scrie de ex 15.6 km/h si creste in mers in continuu si cand stau incepe sa scada nu stiu ce semnifica dar problema este ca la consum instant imi arata 0.0 la distanta pana la peco ---- la diagnoza imi arata cati litri am in rezervor de ex 33L urmatorul 0.0 si pe urma ---h care nu stiu ce semnifica

    RăspundețiȘtergere