Existenta filtrului de polen este importanta, orice masina ar trebui sa-l aiba, deoarece pastreaza instalatia de ventilare curata si implicit habitaclul masinii.
Pentru inceput sa vedem cum arata un filtru de polen nou si unul folosit si cata mizerie poate retine dupa aproape 1 an de utilizare. Ca filtru recomand reperul cu cod de Dacia, ce se utilizeaza pe solenza, insa e identic cu cel care trebuie la clio bicorp sau symbol.
Filtrul are imprimat si cod de Renault, e fabricat de Valeo si nu costa decat 20-22 lei la reprezentanta.
Filtrul de polen e amplasat in cutia vaporizatorului, in partea dreapta, sub parbriz. Pentru acces trebuie indepartat plasticul ornamental de la stergatoare si capacul cutiei. Se indeparteaza chederul superior de capota, clipsul exterior (care la bicorp e de tipul « apesi si extragi », se desprinde panoul de plastic din fixarea cu celalalt panou stanga si se trage in prima faza in dreapta conform sagetilor asa incat sa se desprinda si clipsul interior lateral (se observa in poza) si apoi circular inspre motor, sa alunece distantierele albe cu rol de fixare de sub parbriz.
Capacul cutiei are un surub de 6, se desface cu o cheie fixa, inelara sau de ce nu chiar patent in lipsa de altceva. Extragerea filtrului ca de altfel si introducerea unuia nou nu se poate face decat prin plierea filtrului (vezi poza) datorita spatiului ingust. Grija la scoaterea filtrului vechi deoarece e plin de praf, sa nu-l scuturati partial in cutia vaporizatorului. Nu va fie frica sa pliati filtrul, el isi va reveni perfect la forma initiala.
Inainte de montarea noului filtru, puteti sa va uitati in cutia acestuia si daca e cazul sa mai curatati/aspirati. La introducerea filtrului aveti rabdare, el trebuie asezat intr-o pozitie unica, in partea de jos a cutiei vaporizatorului sunt niste distantiere de plastic in forma de L in care filtrul trebuie fixat, altfel nu va putea reveni la forma initiala si capacul cutiei nu se va aseza corect.
Nu pierdeti din vedere sensul de montaj al filtrului conform sagetilor de pe filtru si cutie.
Apoi in sens invers montajul capacului si al plasticului stergatoarelor.
La final sa mentionam si codurile, in caz ca se deterioreaza/rupe vreun clips, distantier, capac, se pot comanda de la reprezentanta:
filtru – cod Dacia 6001546592 cod Renault 7700424098
capac cutie filtru polen – 7701044806
clips bicorp « push-open » - 7703072352
clips symbol – 7703072360
distantier alb – 7701056218
clips lateral – 7701056217
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Foarte instructiv tutorialul . Te rog sa imi spui de unde pot sa comand piese pentru renault . Tutorialele tale sunt foarte bune , indici si codurile pentru piese dar am cautat pe net magazine online si nu am gasit nimic . Poti te rog sa ma indrumi ?
RăspundețiȘtergerePai piesele de origine cu siguranta se gasesc la reprezentantele Renault, insa se pot aduce si de catre alte magazine de piese multimarca. Acum consumabilele sunt produse de mai multi fabricanti, oferta pe piata e bogata si cred ca ar trebui urmarita calitatea.
RăspundețiȘtergereTrimite-mi un mail sa-ti recomand cateva surse.
Ok
RăspundețiȘtergereSalu. Am un clio din 2002 dar nu are capac de acces la filtru de polen. Mentionez ca are ac. Unde pot gasi acest capac?
RăspundețiȘtergere