Asociatia Renault Club Romania

Ajuta Asociatia Renault Club Romania donand 2% din impozitul pe venit conform legii 571/2003.
CIF: 27972078
IBAN: RO55 INGB 0000 9999 0233 9076

duminică, 13 februarie 2011

Cruise control pe clio bicorp (1)

Pe clio bicorp (mentionez bicorp deoarece aceste versiuni beneficiaza de acceleratie pe potentiometru si nu pe cablu) se poate monta cruise control sau pilot automat destul de usor daca avem piesele din componenta sistemului originale si respectam intocmai montajul de fabrica.
In acest prim material voi prezenta piesele si accesoriile care sunt necesare realizarii acestui proiect, urmand ca in partea a doua sa explic montajul efectiv, ce conexiuni trebuie facute si modul de functionare.
Pentru inceput inlocuim panoul din stanga bordului cu unul in care se fixeaza butonul ce realizeaza selectia cruise control/limitator. Eu am optat pentru cel cu 4 gauri, deoarece voi include cu aceasta ocazie si un reostat ce imi va regla intensitatea luminii in bord.


Un alt reper important este contactorul rotativ ce are in componenta si mufa necesara butoanelor de pe volan, butoane ce se pot vedea in poza a doua.


Pentru realizarea cablajului din mufa calculatorului de injectie sunt necesari 5 pini cu profil patrat. Acestia se gasesc la set de 10 bucati.

O alta piesa din componenta sistemului este contactorul pedalei de ambreiaj, ce anuleaza programul de pilot automat la apasarea pedalei de ambreiaj.


Si ce cautam de ceva vreme am gasit in...Franta, este vorba de un volan care sa aiba incorporate cele 2 piese metalice in care se vor fixa butoanele. Sunt volane care nu au aceste prinderi si butoanele nu se pot fixa.
Volanul avea si acea asa-zisa piele din fabrica pe care am inlocuit-o cu o piele noua si de calitate, multumita domnului Barbu de la Craiova.

Pentru cablaj, fire subtiri de minim 6 culori sa le identificam usor, mai ales pe cele din ECU cand vor fi trecute in habitaclu si de cca. 2-3 m lungime.

Codurile pieselor:
panou bord 4 gauri - 8200069072
buton selectie cruise/limitator - 8200060039
contactor rotativ - 7701051757
butoane volan - 8200060038
contactor pedala ambreiaj - 7700431512
saiba plastic - 7700430723
suport contactor - 7700430730
pini ECU 1.4 16v - 7703497341

21 de comentarii:

  1. Foarte interesant. La ce pret se ridica toata afacerea?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe la vreo 200 de euro, piese noi luate din reprezentanta. Ar parea o solutie si unele repere luate sh, insa la dezmembrari mi-a cerut pe butonul de selectie mai mult decat nou la reprezentanta.

    RăspundețiȘtergere
  3. e posibil sa instalez un astfel de sistem pe un clio symbol, 1,5dci din 2008?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, se poate instala deoarece la dCi si bicorp-ul si symbol-ul au acceleratia pe potentimetru.

    RăspundețiȘtergere
  5. In volanul standard (cel cu piele - fara piese metalice) se pot instala butoanele improvizand cumva?
    Care este codul volanului cu piele si pretul aprox?
    Mai exista un volan pt clio cu piele si un contur de plastic in locurile unde se sprijina mainile pe el. Ai idee ce cod are?

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca da...cu niste surubele autoforante in materialul volanului. Volanul ala cu padele de cauciuc este un model ce s-a pus pe versiunile rs si initiale.
    Volanul in piele simplu - 8200058851
    Volan de rs - 8200057779

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut. De ceva timp caut si eu piesele ca sa imi pun cruise control... si m-am cam lovit fie de problema preturilor, fie ca nu am gasit volan. Momentan am gasit contactor rotativ + airbag + butoane la vreo 180 lire, insa acum mi-am dat seama ca imi trebuie si volanul. Vad ca ai spus mai sus ca piesele ar costa ~200 euro? Poti sa-mi spui te rog unde le-as putea gasi, pentru ca am intrebat la Serus numai de contactorul rotativ si mi-au dat un scor de 650 de lei? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. In jur de 200 de euro cu contactor rotativ sh. Si eu mi-am luat intr-un final contactor nou din reprezentanta si a fost in jur de 600 de lei.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua,

    Detin un renault symbol model nou de 1.4 16v benzina. Ma intereseaza daca pot pune pilot automat pe el?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu de origine, deoarece nu ai acceleratie pe potentiometru. Sunt niste instalatii aftermarket, gen Waeco, care se instaleaza pe acceleratie pe cablu.

      Ștergere
  10. salut un tutorial mai exact un filmulet dupa cum se montez tempomatul pe un symbol de 1.5 dci ms mult

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut! Excelent tutorialul, insa stii cumva daca e posibila instalarea pe un Clio 3 1.6 benzina 88CP? Mersi anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.6 are 110cp :) Da, se poate monta pilot pe toate motorizarile de clio 3

      Ștergere
    2. Multi ani au trecut de cand mi-ai raspuns, dar 1.6-ul meu are 88CP, a fost adus din Germania. Oare pot sa fii fac si vreun fel de tuning/modificari sa ajunga la 110cp?

      Ștergere
  12. salut,

    crezi ca se poate monta un volan de laguna 2 in locul celui de symbol 1.5 dci, 82 hp? am gasit ceva pe nat la 120 euro cu tot cu mufa pentru pedala de frana si ambreiaj.

    RăspundețiȘtergere
  13. Se poate monta pe un clio 2,an 2002, 1.2 16v?

    RăspundețiȘtergere
  14. Se poate monta doar panoul si butonul de selectie? Acest buton poate activa si dezactiva functia tempomat sau dezactivarea se face doar din contactorul de la pedala?

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut, eu am deja Cruise Control pe masina doar ca nu mai merge, cuplez se aprinde becul verde in bord dar nu pleaca comenzile, am si limitator viteza pe acelasi buton (ledul portocaliu in bord) si acesta functioneaza fara probleme. Ma gandesc ca este o defectiune. Eu sunt din Brasov, ma puteti ajuta intr-un fel, sau stiti pe cineva sa-mi recomandati sa merg la el?
    Mersi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut îmi poți lasă și mie niște poze cu panoul de activare al pilotului? Și cu mufele din spatele lui?

      Ștergere
    2. Salut, am aceeași problema ca a lui Valentin, știe cineva rezolvarea?

      Ștergere
  16. Detin un Clio Grandtour 1.5dci 106cai din 2012.07 Editie Night@Day.Pe acest model se poate monta tempomat sau cruise control?

    RăspundețiȘtergere