Inlocuirea filtrului de aer - operatiune ce se poate realiza fara niciun risc in regie proprie cu putina atentie si sculele necesare.
La 1.4 8v avem nevoie de o surubelnita in cruce pentru a desface cele 5 suruburi (vezi punctele rosii). Apoi se desfac cele 4 cleme figurate prin punctele galbene si avem acces la filtru. Se curata bine parte inferioara a cutiei, cea pe care apoi se aseaza filtrul si se fixeaza la loc in ordine inversa capacul superior.
La 1.4 16v se incepe prin a desface cordeluta de cauciuc (sageata galbena), desprinderea furtunului de racire de pe lateralul rezonatorului (incercuit cu rosu)si demontarea completa a acestuia impreuna cu furtunul de admisie a aerului (sagetile albastre).
Dupa indepartarea rezonatorului cutia filtrului are 2 suruburi in partea superioara (sagetile portocalii) - dupa desurubarea lor se inclina cu grija si se trage usor in sus...cutia in partea de jos are o clema care-i asigura fixarea de admisie.
La 1.2 16v e foarte usor, se desfac cele 2 suruburi cu o cheie tubulara, se desprinde furtunul de racire si se trege un pic in sus carcasa filtrului concomitent cu rotirea acesteia spre dreapta pentru a avea acces usor la filtru.
La 1.5 diesel e mai mult de munca, insa nu e complicat.
Capacul de plastic cu rol antifonic este prins in 3 locuri, marcate prin cercurile portocalii. Pentru a-l scoate e de ajuns sa tragem in sus din zonele respective. Sistemul de prindere este format din niste tije metalice cu o bila in capat, pe care se aseaza o bucata de cauciuc care face parte din capac
In continuare trebuiesc desfacute suruburile incercuite in poza cu mov. Pentru aceasta operatiune este nevoie de imbus – soricel de 27
Dupa aceea se elibereaza cablul din zonele incercuite cu albastru, iar mufa din partea dreapta se scoate pentru a putea manevra ulterior mai usor cutia filtrului
Apoi se va scoate furtunul de admisie (incercuit cu rosu). Atentie ca sistemul care se vede la suprafata este si dedesubt. Nu fortati cu surubelnita sau alte obiecte dure pentru ca va ceda destul de repede plasticul.
Se slabeste apoi colierul incercuit cu galben si se desface acea imbinare
Zonele incercuite cu verde au un sistem de prindere similar cu al capacului de protectie ... trebuie doar sa ridicati
In acest moment, cutia filtrului (atentie!, intreaga cutie nu doar jumatatea frontala) se mai tine doar intr-un singur punct (trebuie eliberata total, altfel nu poate fi desfacuta)
O data eliberata cutia filtrului de toate celelalte prezentate mai sus, e de ajuns a trage in stanga de aceasta pentru a o elibera (sistemul de prindere incadrat cu dreptunghi alb este similar cu cel al capacului de prindere).
Atentie cand se demonteaza locasul filtrului. In partea de sus sunt cele 4 suruburi. In partea de jos a uneia din jumatatile locasului sunt niste picioruse de plastic, iar pe jumatatea cealalta sunt niste gaurele. Atentie ca-s de plastic si cred ca se rup destul de usor. Piciorusele, incercuite cu rosu in poza, intra in gaurile incercuite cu galben.
Codurile filtrelor de aer sunt:
1.2 16v - 8200104272
1.4 8v - 7701047655
1.4 16v - 8200431051
1.5 dci - 8200023480 sau 7701477208
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
salut, ti-am mai scris un comentariu , dar vad ca nu l-a aprobat.. :) poti te rog sa-mi dai si mie codul de la furtunul de aer pentru Clio 2 , 1.2 16v? ( cel din Poza nr. 4 ) Mersi
RăspundețiȘtergereIn poza a patra este furtunul impreuna cu rezonatorul de pe 1.4 16v. Vin impreuna ca un singur reper 7700107864 (intake pipe).
RăspundețiȘtergereBuna ziua. Am un Clio Symbol 1.4 8v din 2001. Imi puteti spune cod pentru fulrtul de racre care intra in cutia filtrului de aer? Sau este la fel ca 1.4 16v? Si care este denumirea lui corecta? Ce sa caut, ce sa cer? Multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergereScuze, am scris in graba. Am vrut sa spun "furtunul de racire" nu "fulrtul de racre".
Ștergere