Optim (a se citi cat mai mic). Se cunoaste faptul ca motoarele dCi (diesel) sunt foarte economice. Dar oare si cele pe benzina pot fi la fel?
Pe mine m-a interesat consumul extraurban. Producatorul sustine ca motorul 1.2 16v 75cp consuma un 4,9-5%, iar 1.4 16v 98cp 5,4%.
Am facut mai multe incercari cu masina personala cu motor de 1.4 16v, pe 2 trasee, ambele pe E85, unul de 100km si celalalt de 125km. Imi trebuia si o anumita tactica, ca sa zic asa, sa exploatez masina cat mai corect si in acelasi timp sa urmaresc si consumul minim.
Viteza maxima de deplasare in afara localitatilor am stabilit-o la 100-105 km/h, iar prin localitati un minim de 60 km/h sau mai mult de cate ori ar fi fost posibil. In rest trebuie rulat inteligent, odata ajuns la viteza de croaziera mentinuta cat mai mult timp printr-o anticipare continua a traficului din fata, evitat franarile bruste ce determina pierderi mari de viteza, accelerare bine coroborata cu treapta din cutia de viteze si viteza de deplasare la momentul respectiv, evitandu-se subturarea motorului. Presiunea in pneuri sa fie intotdeauna cea recomandata de producator si binenteles dimensiunea acestora la fel, cea pe care producatorul a omologat-o.
Astfel, consumurile cele mai mici reusite in conditii de temperatura ce nu a necesitat pornirea aerului conditionat si fara vant din fata:
Tecuci-Bacau, 100km, 69,9km/h viteza medie, 4,9% consum obtinut in luna Aprilie
Iasi-Bacau, 125km, 70,8km/h viteza medie, 5,0% consum obtinut in luna Septembrie
Concluzii vizavi de consumul extraurban:
- folosirea aerului conditionat creste consumul cu 0,5L/100km.
- in conditiile unui vant puternic din fata creste consumul cu pana la 1,0L/100km.
- un set de bujii uzate creste consumul cu 0,5L/100km in comparatie cu unele noi.
- utilizarea de carburant de la diferiti producatori nu a influentat consumul.
- deplasarea cu o viteza de croaziera de 120-130 km/h si obtinerea unei medii orare de 80-85 km/h, duce consumul la 6,3-6,5%.
La final se pare ca aceste conditii de rulaj test nu-i sunt straine nici producatorului...(normal), drept dovada consumurile publicate pot fi catalogate ca realiste, evident pana intr-un anumit punct.
luni, 13 septembrie 2010
Cum putem obtine un consum extraurban optim
Etichete:
benzina,
clio,
consum,
extraurban,
inedit,
util,
viteza medie
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu