Asociatia Renault Club Romania

Ajuta Asociatia Renault Club Romania donand 2% din impozitul pe venit conform legii 571/2003.
CIF: 27972078
IBAN: RO55 INGB 0000 9999 0233 9076

vineri, 30 iulie 2010

Cum sa-ti repari / vopsesti singur o janta de aliaj

O problema care poate aparea oricand...sa-ti zgarii/lovesti (si nu fac aici referire la strambat) o janta de aliaj, mai ales cele originale ale masinii ce sunt dintr-un aliaj destul de moale.
De ce materiale avem nevoie: spray primer, spray cu vopsea (culoarea e detaliu personal), spray cu lac, hartie abraziva de cateva granulatii (240, 400/600, 1000), chit auto de tabla (eu asta am folosit deoarece zgarieturile nu erau grave) dar se poate folosi cu succes si bison epoxy-metal (mai ales daca buza jantei trebuie incarcata), un bidon cu degresant de tabla (a nu se confunda cu diluant), o rola banda de hartie adeziva pentru izolat, lavete pentru sters.


Punem mana pe janta...


Prima operatiune e s-o spalam/degresam bine, apoi o luam la smirgheluit uscat cu o hartie mai abraziva de 240, apoi umed cu 400/600...deci ceva mai fina, pana cand indepartam lacul/stratul superior de vopsea.
Aplicam chit si dupa ce se intareste finisam cu smirgel pana la cel fin de 1000, tot umed.
Intre aceste operatiuni si mai ales la final, cand janta e pregatita de vopsit cu primer, o degresam de impuritati cu o laveta imbibata in degresant.
Izolati cu banza adeziva si ziar, hartie, ce doriti, zonele ce nu trebuiesc vopsite.

Aplicam primerul in 2-3 straturi (oricum, primul sa fie mai subtire) cu pauze de 20-25 minute intre straturi. Dupa ce se usuca se vor observa eventualele imperfectiuni de finisare, ce se pot corecta din nou printr-o smirgheluire fina cu 1000 cu apa.


Se degreseaza janta si e gata de vopsit...2-3-4 straturi de vopsea, la fel primul mai subtire, cu pauze de 30 min.

Lacul eu l-am aplicat a doua zi, din cauza de timp insa se poate aplica si dupa cateva ore bune de la vopsire (conteaza mediul unde efectuati interventia, spatiu bine ventilat si o temperatura ambientala de peste 22 grade.)
La fel, lacul aplicati-l in cat mai multe straturi, eu recomand 3-4, tot cu pauze de 20-25 minute. Aici aveti grija sa fie aplicat cat mai uniform, deoarece pot aparea foarte usor scursuri, mai ales pe muchii.

Daca pe parcursul vopsirii apar impuritati pe suprafata jantei (fire de par, particule de praf, etc.) nu incercati sa le indepartati decat la final, dupa ce lacul s-a intarit bine (2-3 zile) cu smirghel fin cu apa si apoi un polish de luciu.

joi, 29 iulie 2010

Cum sa inlocuiesti senzorul de temperatura exterioara

Daca in mijlocul iernii temperatura exterioara afisata e de 20-30 grade Celsius cu plus, atunci e clar – senzorul ce masoara aceasta temparatura s-a stricat si necesita inlocuire.
El este incorporat in oglinda exterioara dreapta. Pentru a-l inlocui avem nevoie de: un senzor bun, o carpa, un spaclu mic sau o lamela metalica destul de rigida, 2 bucati de tub termocontractil subtire, surubelnita plata.

Ok, incepem prin a desprinde oglinda/geamul de soclul motoraselor. O impingem spre interior in partea stanga astfel incat in partea dreapta sa putem introduce pe dupa oglinda spaclul invelit in carpa si cu grija sa facem o mica parghie.(vezi poza 2)

Geamul fiind declipsat, deconectam cu atentie cei 2 papucei ai incalzirii oglinzii (sagetile rosii din poza 3) deoarece de acolo pleaca spre interiorul oglinzii 2 lite foarte subtiri ce se pot rupe si astfel se compromite degivrarea geamului.

Urmatorul pas este sa indepartam carcasa exterioara a corpului oglinzii ce sta fixat in cele 4 cleme (vezi poza 4). Cu atentie la extragerea dinspre brat deoarece are si acolo o mica clema de fixare.

Senzorul stricat (vezi poza 5) se indeparteaza prin taierea firelor si se conecteaza cel bun, la imbinarea cablurilor am utilizat ca protectie tub termocontractil (vezi poza 6). Nu uita de o mica proba!...se pune contactul si citim temperatura afisata – sa fie cea reala. Curatam bine toate piesele, eu am dat si cu wd40 la bucsa ce asigura pivotarea corpului oglinzii (vezi poza 7) si pe cele 2 motorase ce asigura reglajul geamului.



Daca se doreste indepartarea a intregului corp de oglinda trebuie sa declipsam prin simpla tragere a piesei de plastic de pe interiorul portierei apoi cu un Torx 20 si un Torx 10 desfacem cele 3 suruburi (vezi poza 8).

In final, totul trebuie sa arate ca inainte (vezi poza 9), reglam oglinda si facem proba la incalzirea acesteia.

Codul senzorului este 7700773858 in cazul in care se comanda in reteaua Renault. Daca aveti norocul sa-l gasiti sh din dezmembrari (multi dezmembratori prefera sa vanda intreg corpul oglinzii) atentie la cat platiti pentru el mai ales ca nu puteti verifica pe loc daca mai e functional sau nu.